2011. november 23., szerda

Kelekótya nap

Ma nagyon béna napom van. Legalábbis eddig. Semmit nem tudok magammal kezdeni, csak sok-sok ötlet van a fejemben, de nem is tudom melyikhez fogjak hozzá. A kisfiamnak legalább jó napja van, már egy órája egyedül játszik. Kopp-kopp-kopp… J
Mára egy receptet hoztam. Biztos sokan ismeritek, de hátha valaki nem. Napokkal ezelőtt sütöttem, de már dokumentáltam akkor, gondoltam, hátha jó lesz egy ilyen napon. J
Szóval a papagáj szelet. Gondolom azért ez a neve, mert színes a süti.

Hozzávalók:
1 cs. vaníliás puding
1 cs. puncspuding
30 dkg cukor
2 dl tejföl
30 dkg liszt
25 dkg Rama
4 tojás
1 cs. sütőpor
2 ek. kakaó

A tojásokat összekeverem a cukorral és a vajjal, amit előtte a mikróban felolvasztok. Apránként hozzáteszem a tejfölt, a lisztet és a sütőport.


A masszát 3 felé veszem, az elsőhöz hozzákeverem a vaníliás pudingot, lehet belereszelni egy kis citromhéjat. A második adaghoz hozzáteszem kakaót, a harmadikhoz pedig a puncspudingot, ebbe esetleg egy pici rum is mehet. Én nem szoktam.


Két őzgerincformát kibélelek sütőpapírral, majd rétegezem a keverékeket: alulra a vaníliás, erre a kakaós, felülre pedig a puncsos réteg kerül. Picit elsimítom, és előmelegített sütőben sütöm 170 fokon, kb. 30 percig.
A végén meghintem porcukorral. A másik változat, hogy kifordítom az őzgerincből és leöntöm csokival. Ha az megszikkadt, akkor szeletelem fel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése