2011. december 17., szombat

Kakaós csiga

Ez a süti nagymamámra emlékeztet. Ő csinált mindig ilyet, nagyon szeretjük. Könnyű az elkészítése, csak kicsit időigényes. De megéri! :)

Hozzávalók:

75 dkg liszt
7 dkg margarin
7 dkg cukor
6 dl tej
3 dkg élesztő
3 tojássárgája
olaj
kakaópor vagy fahéj
cukor

Elkészítés:

A tojássárgákat a cukorral habosra összekeverem és hozzáöntök 4dl tejet. A maradék tejben felfuttatom az élesztőt. Ezt a liszttel együtt hozzáadom a tojásos masszához, majd a felolvasztott margarint is.
Összegyúrom, és egy konyharuhával letakarva kelni hagyom. Ilyenkor télen a cserépkályha mellé szoktam tenni, így kicsit gyorsabb. :) (kb. 1 óra)
Ha szépen megkelt 3 felé veszem a tésztát. Mindegyiket kinyújtom téglalap alakúra, jó vékonyra. Megkenem az olajjal. Meghintem kakaóval, és a téglalap hosszabb oldala felől feltekerem. Ujjnyi szeleteket vágok le, és azokat a tepsibe sütőpapírra teszem. Én viszonylag sűrűn szoktam tenni, így nem terülnek el annyira, és szépen megnőnek.
Előmelegített sütőben 170-180 fokon kb. 30 percig sütöm. Ha kész, porcukorral meghintem.


A közönséget a végén kicsit le kellett kenyerezni, hogy bírja. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése