2012. február 17., péntek

Almaszósz

Sok alma összegyűlt itthon a napokban, és nem eszünk olyan sokat, hogy ne romoljanak meg. Gondoltam csinálok belőlük valamit, hogy változatosabb legyen a fogyasztásuk. Ezt a szószt a nagymamám készíti mindig nekünk, nagyon szeretjük. Most én is megpróbáltam.

Kell hozzá:
10 kisebb alma
2 dl tejföl
1 tojás sárgája
kis liszt
fahéj
vaníliás cukor

Az almákat megpucoltam, majd összevágtam. Annyi vízzel feltettem főni, hogy éppen ellepje. Közben a tejfölt kikevertem a tojás sárgájával és a liszttel. Amikor megpuhultak az almák, tettem bele vaníliás cukrot és fahéjat ízlés szerint.



Majd a tejfölt is belekevertem és kis lángon még főztem max. 5 percig. Ja és egy kis vaníliás pudingport is tettem bele. Könnyebben besűrűsödik így. Melegen és hidegen is nagyon finom. Én házi kekszet ettem hozzá. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése