2012. január 4., szerda

Cukkinis tészta

Ma egy gyors és könnyű ebédet főztem. A karácsonyi nagy evészetek után jól is esett. 20 perc alatt elkészült. Vásárolni voltam Vilivel, és mindig elalszik a kocsiban. Most, hogy már nagyobb, felébred, ha hazaértünk. De ma aludt tovább. Úgyhogy addig én gyorsan összedobtam az ebédet. A nagy sietségben közben nem is készítettem képet. De a végén igen.



Szóval a hozzávalók: (kb. 4-5 főre)

400 gramm tészta (én pennével csináltam)
1 közepes méretű cukkini
1 doboz tejszín
25 dkg bacon
1 tojás sárgája
parmezán sajt
olívaolaj, só, bors

Elkészítés:

Feltettem a vizet főni. Ha már bugyog, akkor teszem bele a sót, mert ha előtte teszem, akkor sokkal tovább tart, míg felforr. Közben a bacont felkockáztam. Egy serpenyőben olívaolajon megpirítottam. Közben a cukkinit felkockáztam apróra. Lehet reszelni is. Amikor a bacon kész lett, hozzátettem a cukkinit, és együtt pároltam őket. Kis idő múlva a fokhagymát is beletettem.
Amíg puhultak megcsináltam a szószt. Egy kis tálban összekevertem a tejszínt és a tojás sárgáját és a parmezán egy részét is. Sóztam, borsoztam. A tészta is megfőtt közben.
A tésztához kevertem a cukkinis ragut, majd ráöntöttem ezt a tejszínes szószt és jól elkevertem.A tejszínt nem kell főzni.
A végén még megszórtam parmezánnal és olívabogyóval tálaltam.
Gyors, könnyű, finom, és nem kell hozzá sok dolog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése